Assalamualaikum.... =)

Friday 21 December 2012

Al-kisah Tentang Kehidupan Baru....

Assalamualaikum guys!!! wah rindu nye gua dekat Blog Picisan nie... dah Berhabuk gua Tengok...!! kesian nye..! Gila lama kan gua x updated this blog... really miss BCR... ! deep into my heart... So korang..how are you now?? hope korang sihat walafiat and steady like dulu-dulu... Sorry to say la kan sebab its to long time i x jaga this blog...(nampk kerojakkan languange kat situ kan) sebab so lately memang la terbz... hehehhe..(bajet mcm YB je kan)

Haa... so maybe after this gua akan selalu update my blog... you know what,now gua dah further my study at  
IPTA .. wahh !! gua sendriri pun macam x percaya apa yang telah gua lalui sekarang..! really gua still mcm x percaya... Al-kisah nya memang dari lubuk kecil hati gua ni mmg nk smbung belajar since lama dulu...tapi keasyikkan dunia pekerjaan membuat kan gua hilang bersama impian gua tu... Oh terasa memang mcm dah terlambat kot... mana tak nye,umur gua dah berapa broo !!

Lepas satu keputusan nekad ni,akhir nya gua masuk gak ke Politeknik Muadzam Shah..yang berada di pinggiran Muadzam Shah... how to describe this place haa?? hahaha... paham-paham korang la yer if dah nama pun Pinggiran so xkan pulak tempat nye macam dekat bandar pulak even this place got jolokan name ... Bandar Metropolitan !! what the lah bandar..bandar sgt..! pecah kepala weeii bila berada kat sini..mana tak nye,dulu lepak somewhere looks likes town,but now,in the middle of jungle..!! ahh memang x la kan... hahaha..!! So gua pun dengan pantas nye dapat menyesuaikan diri gua nie...buat kata pepatah,|"biji benih kelapa kalau di campak ke tgh pulau tetap hidup|" (macam lain je bunyi pepatah nie..) lantak p laa....

Antara reason gua masuk dlam nie untuk sambung study,is my boss yg mana gua dah bekerja hampir 3 or 4 years telah mengambiil ramai pakatan Bangla untuk bekerja disana...so status gua pun agak goyah kat situ.. Bangla ni kan if da kerja macam boss dyorang nie...(macam haram weii) .. so after gua diberhenti dgn penuh bermaruah kat situ gua pun follow my brother berniaga Expo.. Expo in University... 3months gak gua follow dia untill gua dpt tawaran ke poli nie... actually not abg kandung,but someone yg gua respect as my brother...dia banyak la jugak tunjuk ajar gua selok belok berniaga nie even dia lepasan diploma mekanikal....

So kemasukkan gua kat sini di sambut mesra rakyat jelata.. and my secret about my age sikit-sikit terbongkar..what the damn kan !! tapi ini pilihan gua,kena bahan sikit xde hal la bagi gua.. So gua la antara yang paling muda dalam kelas,dalam sem sesi disember...!! tapi ramai yg bagi semangat untuk terus kan pengajian,antara nya my real brother,my family, and x kurang jugak yg dok bahan-bahan... tapi lantak p laa...gua yg belajar... nabi pun pernah bercakap kan,belajar la sampai ke negeri china... so in the konteks belajar la selagi ada nafas,selagi di beri nyawa kan? so i think x salah nk stdy even dah berumur... Gua pun ade terpikir bila member2 seumur gua dah berkerjaya,dah berumah tangga and x kurang jugak beranak pinak!! maybe nasib gua untuk semua tu belum lagi...(belum ada rezeki) matlamat gua jauh lagi...

Sementara jari gua menari nari di atas keyboard notebook nie,mamat sebelah katil ni sebok nak baca apa yg gua taip...! sila tunggu lepas di publish okeh bro..!! hahaha..!! and gua nak tanya la korang kan,muka gua ni terlalu brutal ke nak buat blog nie"??? ahhh!! gua rasa nak bagi mamat ni test rasa cincin gua nie.. hahaha... !!
gua gurau jer... xde hal la semua tuh.. gua tetap steady meady...!! hahaha.. ok la guys.. nanti gua balik cuti gua update lagi yer.. And the last reason gua x update sebab gua Terlupa Password Blog nie...hahaha!! maklum la kan banyak sgt benda nk kena ingt...hehehhe...ok guys...asslamualaikum....

No comments:

Popular Posts

Rakyat

Iklan